Звіт про роботу зі зверненнями громадян у Мурованокуриловецькій селищній раді за 2022 рік
Робота із зверненнями громадян у Мурованокуриловецькій селищній раді проводиться згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), п.17,18, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Мурованокуриловецької селищної ради. Створено належні умови для прийому громадян, забезпечувався розгляд їх пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішувалися порушені в них питання.
Протягом 2022 року здійснювався щомісячний аналіз та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці громади.
Графіки особистого прийому постійно оприлюднювалися на офіційному веб сайті селищної ради та інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету селищної ради, в адміністративних приміщеннях де працюють старости на території старостинських округів.
Селищним головою здійснювалися виїзні прийоми громадян по населених пунктах громади.
Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами старостинських округів, які на місцях вирішують багато проблем, що піднімаються жителями відповідних населених пунктів громади, а саме: вирішення межових спорів, вуличного освітлення, ремонт та підсипання доріг, благоустрою, роботи комунальних підприємств на місцях, завезення газових балонів і т.д.
З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку територіальної громади на офіційному веб сайті селищної ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності громади, котрі викликають звернення громадян. Оприлюднюються виступи керівників управлінь, відділів виконкому, комунальних підприємств щодо висвітлення актуальних питань життєдіяльності громади.
За звітний період відбувалися зустрічі керівництва громади з сім’ями військовослужбовців, з внутрішньо переміщеними особами, з учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС, громадськими організаціями, на яких піднімались питання забезпечення паливом, дровами, надання гуманітарної допомоги, забезпечення ліками, надання матеріальної допомоги на лікування, забезпечення житлом.
За зверненнями внутрішньо переміщених осіб в різній формі, за сприянням керівництва селищної ради, старостів надавався прихисток внутрішньо переміщеним особам в територіальній громаді.
Протягом 2022 року до відділу документообігу, контролю та роботи зі зверненнями громадян надійшло 342 звернення від 945 громадян, якими порушено 349 проблемних питань.
Всього опрацьовано впродовж 2022 року 227 письмових та 115 звернень, отриманих на особистих прийомах керівництва селищної ради.
За результатами розгляду 262 звернення вирішено позитивно, на 80 звернень – дано роз’яснення.
Серед усіх категорій населення, які зазначили свій соціальний статус, до селищної ради найчастіше зверталися пенсіонери (35), працівники бюджетної сфери (39 звернень), пільгових категорій (36).
Аналіз заяв, пропозицій та скарг, свідчить, що громадяни порушують різні питання, але домінуючими є проблеми соціального захисту населення – 190 (56%). Найчастіше піднімаються питання надання матеріальної допомоги на лікування, отримання соціальних виплат, призначення та виплата субсидій, перерахунку і виплати пенсій.
В 2022 році надійшло 40 звернень (12%) з питань комунального господарства. Звернення з цих питань посідають друге місце. Велика кількість питань , що стосуються вирішення проблем комунального господарства - це прохання посприяти у благоустрої території, будівництві та ремонту місцевих доріг, забезпечення скрапленим газом, ремонту комунальних мереж, водопостачання, електропостачання, забезпечення паливом.
Трійку найбільш поширених питань, що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають питання аграрної політики і земельних відносин. Було розглянуто 39 звернень (11%) стосовно проблем в аграрному секторі. Насамперед це питання права власності на землю, виділення земельних ділянок громадянам та учасникам АТО, передачі в оренду земельних та майнових паїв, спірні питання по межі, вирішення земельних конфліктів, тощо.
На протязі 2022 року відбулось 16 засідань комісії по питанню розгляду звернень громадян територіальної громади по вирішенню питань з надання одноразової матеріальної допомоги на лікування, на поховання, для вирішення соціально-побутових проблем громадян, що опинились в складних життєвих обставинах, на ліквідацію наслідків пожеж, надання одноразової матеріальної допомоги на придбання палива родинам загиблих військовослужбовців, які брали участь в АТО/ООС, у бойових діях, розглянуто 190 заяв та виділено 551 тис. грн. для їх задоволення.
В 2022 році розглянуто 12 заяв та виділено 24 тис. грн. на лікування поранених військовослужбовців, які брали участь у бойових діях.
Постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у повторних зверненнях. Це дає змогу виявляти причини, що породжують вищевказані звернення та вжиття заходів щодо розв'язання найбільш актуальних проблем, з якими звертаються мешканці громади. За звітний період надійшло 8 повторних звернень.
Мали місце й колективні звернення жителів, від яких надійшло 24 звернення щодо діяльності медичного закладу, вирішення земельних конфліктів, роботи закладів освіти, тощо.
За минулий рік до селищної ради надійшов 51 запит на публічну інформацію, терміни розгляду яких не були порушені. Найбільш запитувані види публічної інформації: статистична, довідкова, та надання копій рішень сесій селищної ради.
У звітному періоді мешканці громади зверталися до органів влади вищого рівня, за 2022 рік звернулося 45 заявників. Це становить 13 % від загальної кількості звернень.
У подальшому робота виконавчого комітету селищної ради буде спрямована на виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.
Оксана Смешняк,
головний спеціаліст відділу документообігу,
контролю та роботи зі зверненнями громадян селищної ради