Звіт про роботу зі зверненнями громадян у Мурованокуриловецькій селищній раді за 2024 рік
Робота із зверненнями громадян у Мурованокуриловецькій селищній раді проводилася згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».
Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі. Створено належні умови для прийому громадян, забезпечено розгляд їх пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішуються порушені в них питання.
Графіки особистого прийому постійно оприлюднюються на офіційному веб сайті селищної ради та інформаційному стенді у приміщенні селищної ради, в адміністративних приміщеннях де працюють старости на території старостинських округів.
Селищним головою здійснювалися виїзні прийоми громадян по населених пунктах громади.
Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами старостинських округів, які на місцях вирішують багато проблем, що піднімаються жителями відповідних населених пунктів громади, а саме: питання надання матеріальної допомоги, обстеження матеріально-побутових умов, ремонт та підсипання доріг, вирішення земельних питань, благоустрою, роботи комунальних підприємств на місцях, забезпечення твердисм паливом, скрапленим газом і т.д.
З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку територіальної громади на офіційному веб сайті селищної ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності громади, котрі викликають звернення громадян.
За звітний період відбувалися зустрічі керівництва громади з сім’ями військовослужбовців, з внутрішньо переміщеними особами, з учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС, громадськими організаціями, на яких піднімались питання надання матеріальної допомоги на лікування, забезпечення житлом, надання гуманітарної допомоги, забезпечення ліками.
За сприянням керівництва селищної ради та старостів надавався прихисток внутрішньо переміщеним особам в територіальній громаді.
Протягом 2024 року до відділу документообігу, контролю та роботи зі зверненнями громадян надійшло 741 звернення від 1245 громадян, якими порушено 787 проблемних питань, опрацьовано 495 письмових та 246 усних звернень, отриманих на особистих прийомах керівництва селищної ради.
За результатами розгляду 545 звернень вирішено позитивно, на 196 звернень – дано роз’яснення.
Аналіз заяв, пропозицій та скарг, свідчить, що громадяни порушують різні питання, але домінуючими є проблеми соціального захисту населення – 405 (56%). Найчастіше піднімаються питання надання матеріальної допомоги на лікування, на вирішення соціально-побутових питань, отримання соціальних виплат, призначення та виплата субсидій, обстеження матеріально-побутових умов, забезпечення житлом.
Питання комунального господарства 99 звернень (15%) - це прохання посприяти у благоустрої території, ремонту місцевих доріг, забезпечення скрапленим газом, ремонту комунальних мереж, водопостачання, електропостачання, забезпечення твердим паливом, питання видалення зелених насаджень, видача дозвілів на порушення обєктів благоустрою.
Розглянуто 85 звернень (12%) стосовно проблем в аграрному секторі. Насамперед це питання права власності на землю, передачі в оренду земельних та майнових паїв, вирішення земельних конфліктів, надання консультацій стосовно подання заяв учасниками бойових дій, вирішення спірних питань стосовно меж.
На протязі 2024 року відбулось 12 засідань комісії з надання одноразової матеріальної допомоги на лікування, на поховання, для вирішення соціально-побутових проблем громадян, що опинились в складних життєвих обставинах, на ліквідацію наслідків пожеж, надання одноразової матеріальної допомоги на придбання палива родинам загиблих військовослужбовців, розглянуто 176 заяв та виділено 560 тис. грн. для їх задоволення, в тому числі 81-му пораненим нашим захисникам.
Протягом 2024 року громадянам територіальної громади надано 1342 довідки.
Постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники у повторних зверненнях. Це дає змогу виявляти причини, що породжують вищевказані звернення та вжиття заходів щодо розв'язання найбільш актуальних проблем, з якими звертаються мешканці громади. За звітний період надійшло 11 повторних звернень.
Мали місце й колективні звернення жителів, від яких надійшло 39 звернень щодо діяльності медичного закладу, вирішення земельних конфліктів, роботи закладів освіти, підвіз учнів, ремонти доріг, тощо.
Протягом року 105 мешканців громади зверталися до органів влади вищого рівня.
За минулий рік до селищної ради надійшло 53 запити на публічну інформацію, терміни розгляду яких не були порушені. Найбільш запитувані види публічної інформації: статистична, довідкова, та надання копій рішень сесій селищної ради.
Протягом 2024 року надійшло і було оприлюднено у програмі «Єдина система місцевих петицій» 2 електронних петиціі, по питанню ремонту дороги в селищі Муровані Курилівці, легалізація допомоги громад ЗСУ. Електроннні петиції не набрали необхідної кількості підписів і розглядалася як звернення у визначені законодавством терміни.
У подальшому робота Мурованокуриловецької селищної ради буде спрямована на виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.
Оксана Смешняк,
головний спеціаліст відділу документообігу, контролю
та роботи зі зверненнями громадян селищної ради