Працівники селищної ради реєструють документи на отримання компенсації власникам житла нашої громади, які розмістили в своїх оселях внутрішньо переміщених осіб
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 №333 затверджений Порядок, що визначає механізм надання компенсації витрат власників жилих приміщень приватного житлового фонду, що пов’язані з безоплатним тимчасовим розміщенням внутрішньо переміщених осіб, які перемістилися у період воєнного стану і не отримують щомісячної адресної допомоги ВПО для покриття витрат на проживання, зокрема на оплату житлово-комунальних послуг.
Компенсація надається фізичним особам – громадянам України віком від 18 років, які є власниками жилих приміщень приватного житлового фонду (далі – власники жилих приміщень) і безоплатно розміщували в цих приміщеннях внутрішньо переміщених осіб.
Алгоритм дій для отримання компенсації
Виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад або власники жилих приміщень за допомогою вебресурсу «Прихисток» формують відомості щодо приміщень приватного житлового фонду, доступних для безоплатного розміщення внутрішньо переміщених осіб.
Власник жилого приміщення зобов’язаний не пізніше наступного дня з дня розміщення внутрішньо переміщених осіб та в день припинення розміщення внутрішньо переміщених осіб або зміни їх кількості подати відповідні заяви до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за місцем розташування жилого приміщення.
Для отримання компенсації власник жилого приміщення не пізніше п’яти днів із дня закінчення звітного місяця подає до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за місцем розташування жилого приміщення заяву за формою згідно з додатком 1 (далі – заява) до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 №333.
Сума компенсації за кожен людино-день визначається на рівні 14,77 грн.
Протягом 5 робочих днів уповноважені особи виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради проводять перевірку (верифікацію) наведених у заяві власником жилого приміщення відомостей із відвідуванням (у разі потреби) місця розміщення внутрішньо переміщених осіб, зокрема з метою перевірки факту такого розміщення, його безоплатності, кількості розміщених осіб та умов їх проживання, документів, що встановлюють особу (паспорта громадянина України або свідоцтва про народження внутрішньо переміщеної особи, зокрема електронних документів), а також перевіряють дані про відсутність або наявність у заяві інформації про осіб, які отримують щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, зокрема на оплату житлово-комунальних послуг.
За результатами перевірки виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради визначає обсяг компенсації витрат власника жилого приміщення, що пов’язані з безоплатним розміщенням внутрішньо переміщених осіб, та подає заяву за формою згідно з додатком 2 до обласної військової адміністрації до 10-го числа місяця, що настає за звітним.
Компенсація здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів (зокрема резервного фонду бюджету), коштів підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і господарювання, іноземних держав та міжнародних організацій у вигляді благодійної, гуманітарної та матеріальної допомоги, а також добровільних пожертвувань фізичних і юридичних осіб, благодійних організацій та громадських об’єднань, інших не заборонених законодавством джерел виключно у безготівковій формі за зазначеними у заяві банківськими реквізитами до 20-го числа місяця з дня закінчення звітного місяця за умови відсутності заборгованості власника жилого приміщення за житлово-комунальні послуги.
Станом на 05.04.2022 понад 20 власників жилих приміщень нашої громади оформили відповідні заяви.
Наталя Білик,
головний спеціаліст відділу економіки, інвестицій
та публічних закупівель управління регіонального розвитку
селищної ради