Пошук

НСЗУ інформує про електронні сервіси для пацієнтів

Дата: 04.11.2021 14:00
Кількість переглядів: 368

Фото без опису

Вперше в Україні з’явилися реальні дані щодо стану медичної сфери після створення електронної системи охорони здоров'я (ЕСОЗ). Вона відіграє ключову роль у процесах трансформації. Завдяки електронним даним процеси у медицині стали відкритішими та прозорішими.

Разом з тим електронна система охорони здоров’я - це не лише про збір даних і аналітику. Насамперед цифрова трансформація поліпшує доступ до медичної допомоги для пацієнтів.

В першу чергу вона спрямована на зручність для пацієнта як користувача медичної системи. Електронні сервіси, які зараз впроваджуються, роблять життя пацієнтів простішим. Їх переваги над паперовими довідками в зрозумілих алгоритмах, однакових правилах, а також в посиленні рівня приватності пацієнта.

Мова йде про електронну медичну картку пацієнта, яка наповнюється електронними медичними записами, зокрема і про вакцинацію, електронними направленнями та рецептами, а також про такі сервіси як ковідні сертифікати, електронні медичні висновки про народження дитини та про тимчасову непрацездатність.

Цими сервісами можна скористатися, якщо дані внесено коректно та в повному обсязі в електронну медичну картку. Тому коли ви, як пацієнт, йдете на вакцинацію, на прийом до свого лікаря, фіксуєте факт тимчасової непрацездатності, тощо, обов’язково запитайте, чи вніс лікар дані про вашу взаємодію в електронну систему охорони здоров’я. Це важливо для вас, як користувача.

Один із найактуальніших електронних інстурментів - це “ковідний сертифікат”. Міністерство цифрової трансформації продовжує його бета-тестування в мобільному застосунку Дія. Зараз в бета-тесті - взаємодія між електронною системою охорони здоров'я та Дією щодо сертифікатів по вакинації. На черзі - сертифікат про негативний результат ПЛР, а потім - про одужання від COVID-19. Надалі сертифікат можна буде отримати і у лікаря, з яким підписана декларація. Формування ковідного сертифікату відбувається на основі даних, які внесені лікарем для пацієнта в електронній медичній картці. Тому дуже важливо, щоб лікар не забував вводити коректні та повні дані.

Ковідний сертифікат може бути сформований у разі наявності інформації про те, що людина:

- або отримала необхідну кількість доз вакцини від коронавірусу,

- або має клінічні показання через те що перехворіла на COVID-19,

- або ж має негативний результат ПЛР-тесту.

Ковідний сертифікат буде використовуватися як всередині країни (наприклад, для відвідування масових заходів), так і для закордонних подорожей. Втім для цього необхідно дочекатися взаємовизнання сертифікатів між Україною та іншими країнами, Уряд наразі активно над цим працює.

Інший актуальний документ - це міжнародне свідоцтво про вакцинацію. Його можуть отримати ті, кого пройшов повний курс вакцинації від COVID-19. Він теж може бути використаний для подорожей за кордон. Такий документ можна отримати лише в паперовій формі в сімейного лікаря чи в будь-якому медичному закладі, підключеному до електронної системи охорони здоров'я. Зазначений документ уже ратифікований Україною та міжнародним співтовариством.

В Україні триває перехід на новітній процес формування електронного листка непрацездатності. Пацієнт, який має скарги на самопочуття, як і раніше приходить на прийом до лікаря. Лікар при цьому фіксує в електронній медичній картці пацієнта інформацію про результат візиту пацієнта та на основі цих даних створює електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Тобто фіксує, що пацієнт в цей момент хворіє і не може виконувати свою роботу.

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність - це електронний документ. Він формується автоматично на основі електронних медичних записів. При цьому цей документ не містить інформації про попередні або встановлені діагнози, про призначене лікування чи будь-яку іншу медичну інформацію. В ньому міститься лише факт засвідчення періоду непрацездатності та адміністративна інформація. Лікар підписує цей документ своїм електронним підписом. Після цього документ автоматично відправляється в електронний реєстр листків непрацездатності Пенсійного фонду. Пацієнту не потрібно нікуди носити паперові бланки і збирати на них підписи. У разі якщо особа має право на грошове відшкодування за період, коли є непрацездатною, дані про неї теж автоматично передаються для здійснення відповідних нарахувань.

Ще один сервіс, який уже працює і спрощує життя батькам новонародженого, це - єМалятко. Після народження дитини батьки у пологовому отримують медичний висновок про народження. Це - електронний документ, що підтверджує народження дитини і містить інформацію про це.

Медичний висновок про народження є ключем до сервісу є-Малятко. Завдяки цьому сервісу онлайн можна здійснити державну реєстрацію народження дитини; присвоєння податкового номера; призначення допомоги при народженні; реєстрацію місця проживання дитини чи внести відомості про дитину до Реєстру пацієнтів та інші.

Вже не перший рік в Україні також діє електронний рецепт на “Доступні ліки”. Він дозволяє отримувати безоплатно або з незначною доплатою лікарські засоби для лікування серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми. Такий рецепт пацієнт може отримати по телефону, якщо уже має встановлений діагноз і призначену схему лікування. А отримати ліки за е-рецептом можна у будь-якій аптеці, яка має договір про реімбурсацію, тобто відшкодування вартості ліків, з Національною службою здоров’я.

Так само обрати будь-який зручний медзаклад, незалежно від місця проживання чи реєстрації, дозволяє електронне направлення. Його виписує лікар з яким підписана декларація, або інший спеціаліст. Завдяки електронному направленню НСЗУ бачить, куди звертається пацієнт за медичною послугою та перераховує туди оплату за пацієнта.

Зараз НСЗУ працюємо над ще одним мегаважливим проектом - електронним кабінетом пацієнта. Він дозволить пацієнту подати декларацію онлайн, побачити власну електронну медичну картку, де збережені його електронні рецепти та направлення.

Усі ці сервіси уже покращують доступ пацієнта до медичних послуг, пришвидшують обмін інформацією між державними установами та вилучають з обігу зайві паперові документи. Крім того, економлять час на зборі печаток та чергах за цими печатками. І роблять медичну систему більше орієнтовану на потребу пацієнта.

 


« повернутися до розділу «Новини»

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних